Nyhed
27. juli 2005
Christoffer Boe til Venedig

Christoffer Boe til Venedig

Af Claus Christensen

Christoffer Boe deltager i filmfestivalen i Venedig med Allegro, hans første spillefilm siden gennembruddet med Recontruction. Allegro er sammen med elleve andre film fra hele verden udvalgt i en særlig serie, hvor instruktørerne selv vil være til stede for at diskutere deres film.

Venedig Filmfestival afvikles 1.-10. september og regnes for en af de mest betydningsfulde festivaler. Boe vandt i 2003 Camera d'Or på Cannes Festivalen.  

I Allegro fortsætter Boe sin visuelle og drilske leg med filmfortællingen. Ulrich Thomsen, Helena Christensen og Henning Moritzen er på rollelisten. Filmen får dansk premiere 30. september, og i det kommende nummer af EKKO har vi overladt mikrofonen til Christoffer Boe, der interviewer sig selv om sin nye film og tankerne bag. EKKO #29 er på gaden 24. august.

Nyhed
15. dec. 2025
Disney indgår stor AI-aftale

Disney indgår stor AI-aftale

Disney investerer over seks milliarder kroner i selskabet bag AI-tjenesten Sora, som får adgang til at generere videoer med det enorme galleri af figurer fra Star Wars og Marvel.

Nyhed
15. dec. 2025
Dansk film leverer flotte tal for 2025

Dansk film leverer flotte tal for 2025

Nekrolog
15. dec. 2025
Rob Reiner er død

Rob Reiner er død

Den gode stemning
Serieanmeldelse
14. dec. 2025

Den gode stemning

Miss Austen
Serieanmeldelse
11. dec. 2025

Miss Austen

Long Story Short
Serieanmeldelse
10. dec. 2025

Long Story Short

Mira
Biografanmeldelse
10. dec. 2025

Mira

Mand op
Biografanmeldelse
10. dec. 2025

Mand op

Mest læste

Rob Reiner er død
Nekrolog
15. dec. 2025

Rob Reiner er død

Dansk film leverer flotte tal for 2025
Nyhed
15. dec. 2025

Dansk film leverer flotte tal for 2025

Disney indgår stor AI-aftale
Nyhed
15. dec. 2025

Disney indgår stor AI-aftale

Ekko
Magasin · oktober 2025

Ekko#99

På forsiden af det nye Ekko slår Sofie Gråbøl ud med en symbolsk knytnæve – 25 år efter Blinkende lygter. Hun har kun ros til overs for Anders Thomas Jensen, men ser med langt mindre begejstring på de krav, der blev stillet til unge kvindelige skuespillere i 1980’erne og 90’erne. ”Det var som en parasit, jeg havde. Uanset hvilken rolle jeg fik i de første mange år af karrieren, var der nøgenscener,” fortæller hun og beskriver en grænseoverskridende oplevelse fra Nattevagten